Marknadsföring på ett effektivt sätt

Är det så att ditt företag vill nå ut med ett budskap på ett effektivt sätt så finns det en bra lösning. Gör en film! Det kan vara en produkt eller ren reklamfilm som visar företagets affärsidé och unika anda.

En företagsfilm som finns på nätet bidrar till företagets ständiga närvaro online. Och vad kan vara bättre att synas för alla potentiella kunder oavsett var de befinner sig? Ta del av de enorma möjligheterna som sociala medier erbjuder. Lägg upp filmen på Facebook eller Twitter för att nå ut till så många klienter som möjligt. Det bästa är att den digitala världen aldrig sover, vilket betyder att du är online 24/7.

 

Hur gör du?

Ok, låt oss säga att du har omfamnat idén med att göra en företagsfilm. Vilket är ditt nästa steg?

Det allra lättaste är att ta professionell hjälp av kreativa experter. Denna länk funkar bra för Göteborg: https://imsemarketing.se/. Befinner du dig någon annanstans i Sverige kan du gott söka på nätet efter en passande firma som är nära dig.

Varje filmtyp har en egen struktur. Vill du göra en produktfilm bör du anpassa dig till de gällande reglerna för just den typen. Kör du med en vanlig reklamfilm kan det vara aktuellt med ett annorlunda budskap. Valet av typ av film hänger ihop med vilket budskap du vill förmedla.

Vad innebär filmtyperna

Du kan alltså välja tre olika typer av företagsfilmer. Reklamfilmen är branschens stora namn. Det är en film som delar med sig av ett budskap på ett humoristiskt sätt. Den görs för att inge god känsla och framför allt stolthet över att visa upp ditt företag.

Produktfilmen hänger ihop med ett visst produktsortiment och synliggör en tjänst eller produkt på ett optimalt sätt. Instruktionsfilm som namnet självt antyder är en vägvisare för hur en tjänst eller produkt fungerar. Visas filmen på företagets webbsida eller annan media, kommer den underlätta för kunderna.

jonas olsson